اطلاعات پروژه:

معماران: استودیو روشان بوش

موقعیت: ابوظبی،امارات متحده عربی

مساحت: 29000.0m2

سال: 2015

الگو: آموزشی

آکادمی خصوصی شیخ زاید برای پسران و دختران به منظور پشتیبانی از سبکهای مختلف یادگیری و مهارتهای آموزشی قرن بیست و یکم طراحی شده است. استودیو Rosan Bosch مدرسه را به یک محیط یادگیری متفاوت تبدیل کرده است که نیازهای فردی هر دانش آموز را تحریک می کند و حس غرور و تعلق را فرا می گیرد.

با ارائه  همپوشانی محیطهای یادگیری متفاوت،شامل زمینه هایی برای به اشتراک گذاری دانش،الهام بخشی و چالش شخصی این طرح از هر دانش آموز،توسعه و تعامل دارد. ورزش و حرکات به عنوان بخشهای اساسی در فرایند آموزش شناخته می شوند و ظرفیت سخاوتمندانه این رشته ها در محیط یادگیری داخل سالن ایجاد شده است. این طرح فضاهای آموزشی سازمان یافته را با فضاهای آموزشی غیررسمی در خارج از کلاس تلفیق می کند،در نتیجه تجربه یادگیری را در سراسر مدرسه گسترش می دهد.

ساختمان جامع شامل 29.000 متر مربع است و ظرفیت 1400 دانش آموز از 1تا12 سال را در اختیار شما قرار می دهد. مفهوم طراحی یک راه حل با کیفیت بالا و آینده نگر است که استانداردهای بین المللی را بر اساس یک هویت بصری قوی و با احترام عمیق به فرهنگ و سنت اماراتی مطابقت می دهد.

اکنون آکادمی به جای راهروهای خالی محیطی جذاب را برای موقعیتهای مختلف یادگیری تشکیل می دهد. در میان بسیاری از عناصر ویژه طراحی شده یک نیمکت قرمز ارگانیک است که از طریق فضای موجود امکان ایجاد جلسات یادگیری مشترک و تعامل اجتماعی را فراهم می آورد. سوله های پنجره  ای ایمن و راحت هستند و در آزمایشگاه های یادگیری IT دانش آموزان را ترغیب می کند تا دانش جدید کسب کنند. در استخر یادگیرنده، مرواریدهای سرامیکی رنگارنگ دانش آموزان را به شیرجه رفتن تشویق می کنند.

این طرح به میراث فرهنگی با جلوه های بصری قوی که در مدرسه ایجاد شده است اشاره دارد. این منابع به بیابان و منابع طبیعی مانند کانال های آبی که برای زندگی در منطقه بسیار مهم هستند توجه می کند. طراحی گرافیک هنری و نحوه کار در آکادمی با مراجعه به تاریخ محلی و موضوعاتی مانند ریاضیات،زبان و جغرافیا در آکادمی گسترش می یابد.