تا به حال به یک ساختمان نگاه کرده و از خود سؤال کرده اید که این یک سبک باوهاوس یا مدرنیست است؟ رومانسک یا نئو کلاسیک؟ سرنخ های معماری زیادی وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم ، به ویژه هنگامی که یک ساختمان در طی چندین دوره زندگی کرده و صفات خود را با پیری جمع می کند. ما 10 سبک اصلی و خصوصیات آنها را برای کمک به محدود کردن زمین بازی در هنگام دیدن صحنه انتخاب کرده ایم.

1)ویکتوریا:

عصر ویکتوریایی (اواسط تا اواخر قرن نوزدهم) شاهد بازگشت بسیاری از سبک های معماری از جمله احیای گوتیک ، تودور و رومانسک و همچنین تأثیرات آسیا و خاورمیانه بود. در طول انقلاب صنعتی ، بسیاری از خانه ها به سبک ویکتوریا به عنوان بخشی از رونق مسکن ساخته شدند.

ویژگی های کلیدی:اثر"dollhouse"با تزئینات دقیق،پنجره های ارسی،پنجره های خلیج،تحمیل2_3داستان،شکل نامتقارن،یک سقف شیب دار منسارد،رواق های اطراف،رنگهای روشن.

این خانه هارا کجا میتوانید ببینید؟بسیاری از خانه ها در انگلستان،ایالات متحده و استرالیا.

راجب این سبک چی میتونیم بگیم:تمیز کردن تمام پانل های موجود در پنجره های ارسی باید کار سختی باشد.

2)اسلامی:

شروع در خاورمیانه در قرن هفتم میلادی بسته به مناطقی مانند ایران آفریقای شمالی و اسپانیا بسیار متفاوت است. مسجد بهترین نمونه از سبک های اسلامی شامل قوس های برجسته ، گنبدها و حیاط ها است. دکوراسیون روی سطوح مسطح اولویت دارد زیرا قرآن نمایش های سه بعدی را ممنوع می کند.

ویژگی های کلیدی: قوس نعل اسب ، طرح های هندسی ، تمرکز بیشتر بر روی فضاهای محصور و داخلی به جای صفحه های خارجی و سوراخ دار.

از کجا آنهارا ببینیم؟مساجد ایران،عربستان و کشور های مسلمان

چی میتونیم راجب اینگونه بناها بگوییم:من عاشق طرح های هندسی در این دیوار مورب هستم.

3)رومی:

همچنین به عنوان معماری نورمن(عضوی ار مردم با اصالت مخلوط فرانک و اسکاندیناوی که در حدود912 در نرماندی ساکن شدند و در قرن یازدهم به یک قدرت نظامی مسلط در اروپای غربی و مدیترانه تبدیل شدند) شناخته می شود و در اواخر قرن دهم در سراسر اروپا پدیدار شد. مشهورترین ویژگی قوس گرد است که معمولاً در کلیساهای سبک رومی یافت می شود که بازماندهان اصلی دوره هستند.

ویژگی های کلیدی: قوس های گرد، تکرار ردیف های قوس های گرد ، تزیینات سنگی از گل و گل های تزئین شده و قالب های کابل در اطراف درها به سبک طناب پیچ خورده.

از کجا میتوانیم نمونه این بنارا ببینیم؟کلیسای جامع پرتو،پرتغال

راجب این سبک چی باید بگیم:طاقچه های بشکه را در آن کلیسا بررسی کنید.

4)باروک:

باروک در اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا ، از شیوه رسمی رومانسکی دور شد و در آن احساساتی تر ، "نمایشی" بود و هدفش جلب توجه حواس بود. به عنوان بخشی از ضد اصلاحات ، این معماری تلاشی برای جشن گرفتن ایالت کاتولیک بود.

ویژگی های کلیدی: برج های شکسته ، شکسته "در جبهه آنها ، گاهی با زینتی هلالی که در مرکز قرار دارد ، تزئینات پیچیده ، ستونهای زوج ، دیوارهای محدب و مقعر.

از کجا میتوانیم نمونه ای از این سبک را ببینیم:کاخ ورسای

چه بگویم: Keystones (یک سنگ مرکزی در قله یک قوس،که همه را به هم قفل می کند)غول پیکر بالای ویندوز مورد علاقه من است.

5)تئودور:

معماری تئودور سبک نهایی از دوره قرون وسطایی در انگلستان بین سالهای 1400s-1600 است. در حالی که طاق تئودور یا قوس چهار محور ویژگی برجسته و تمایزی است که بیشتر مردم خانه های چوبی از دوره تئودور را تشخیص می دهند.

ویژگی های کلیدی: سقف خاردار ، پنجره های مخصوص حوضچه (پانل های شیشه ای به الماس به شکل ریخته گری با سرب) ، دودکش های سنگ تراشی ، درب های موزون.

از کجا آنها را ببینید: کلبه آنه هاتوی ، وارویکشایر ، انگلیس

 در برابر این ساخنمان ها چه بگویم: این یک "تأثیر اساسی " در آن خانه تئودور است.

6)باوهاوس:

در ابتدا دانشکده هنر در آلمان در اوایل دهه 1900 ، جنبش باوهاوس تصور می کرد که تمام هنر و فناوری تحت ایده طراحی ساده و تولید انبوه متحد می شوند. با استفاده از جزئیات دکوراتیو ، طرح های موردعلاقه مورد علاقه. سقف تخت و شکل مکعب مهم بودند. اصول Bauhaus از اشکال و زوایای مکعب را می توان در طرح های مدرنیستی مشاهده کرد.

ویژگی اصلی: اشکال مکعب ، رنگ های اولیه قرمز ، آبی و زرد ، نقشه های کف باز ، سقف های مسطح ، قاب های فلزی ، دیوارهای پرده شیشه ای.

از کجا آن را ببینید: دسائو ، آلمان

چه بگویم: فرم عملکرد را دنبال می کند.

7)نئوکلاسیک:

نئو کلاسیکالیسم که در پاسخ به باروک و روکوکو است ، در نظر گرفته می شود ، در اواسط قرن 18 ظهور کرد و هدفش بازگرداندن اشرافی گری و عظمت به معماری بود.از سبک های کلاسیک ساختمان ها و طراحی یونان باستان و روم الهام گرفته شده است. سادگی و تقارن ارزشهای بناها بودند.

ویژگی های کلیدی: عظمت مقیاس ، دیوارهای خالی ، استفاده بیش از حد از ستون ها ، ستون های ایستاده ، ساختمان های بزرگ ، خطوط تمیز.

از کجا آن را ببینید: کازینو مارینو ، مالاهید.

چه بگویم: هرچه ستون بیشتر بهتر شود!

8)رنسانس:

تحت تأثیر سبک های کلاسیک ، سبک رنسانس در قرن 15 میلادی در ایتالیا ظاهر شد و با هماهنگی ، وضوح و قدرت مشخص می شد. این طرح ها برای بازتاب ظرافت و آرمان های زندگی خانگی در نظر گرفته شده بودند و سرنخ هایی از ویرانه های رومی گرفته شده است.

ویژگی های کلیدی: ساختمان های مربع ، سقف های مسطح ، نقوش کلاسیک ، طاق ها و گنبدها ، ستون های نوع رومی ، حیاط های محصور ، طاق های خلیج طاق.

از کجا آن را ببینید: ریحان سنت پیتر، رم

چه بگویم: خوب است که تمام سفارشات کلاسیک را در این ساختمان مستقر کنید.

9)گوتیک:

از اواسط قرن دوازدهم میلادی ، معماری گوتیک شکوفا و ویژگی های سبک های قبلی را قرض گرفت و از همه آنها در کنار هم استفاده کرد. تزئینات بیشتر از سبک های کلاسیک ، دیوارها نازک تر بودند ، ستون های باریک تر ، پنجره ها با شیشه آغشته شده تزئین شده و به گونه ای طراحی شده اند که چشم را به سمت بالا بکشند.

ویژگی های اصلی: ارتفاع و عظمت ، قوس های برجسته ، سقف های طاق و ساختمانهای سبک و مطبوع.

از کجا آن را ببینید: کلیسای جامع نوتردام ، پاریس.

چه بگویم:آن دکمه های پرواز به طرز شگفت انگیزی تزئینی هستند.

10)مدرنیست:

مدرنیسم یک اصطلاح پتو است که به جنبشی در نوبت قرن بیستم داده می شود و می تواند سبک هایی مانند آینده گرایی ، پست مدرن و جدید کلاسیک را در بر بگیرد. این فرم ها قرار بود عاری از جزئیات غیرضروری و تمرکز بر روی سادگی باشند و افتخاری از مواد استفاده شده به جای پنهان کردن آنها وجود دارد.

ویژگی های اصلی: کمبود تزئینی ، ساختمانهای کم مصرف ، استفاده از مصالح مدرن ، تعامل با فضای داخلی و بیرونی ، استفاده از خورشید و سایه بان برای راحتی انسان ، استفاده از شیشه و نور طبیعی.

از کجا آن را ببینید: گالری گوگنهایم ، نیویورک.

چه باید گفت: چنین استفاده صادقانه از مواد.