خانه بازسازی شده،شانتو،چین

معمار:JINGU PHONEIX

مساحت:310متر مربع

سال:2019

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است.این پروژه تحول یک آپارتمان قدیمی است.مشتری که خود در زمینه این هنر فعالیت میکند.او دلتنگ مکان هایی بود که خاطراتی را برایش به دنبال داشت.به خصوص باغ که که 100متر مربع از فضای آپارتمان را اشغال میکند.حالا رویاهایشان شروع می شوند و همه گیاهان موجود در آن به همراه فرزندانشان در حال رشد هستند.قبل از این تحول خانواده به مدت 10سال در این آپارتمان زندگی کرده بودند.به دلیل افزایش اعضای خانواده،یک اتاق اضافی لازم است برای تامین نیاز های زندگی.برای رسیدن به این هدف،طرح شرکت طراحی،JINGU PHOENIX سازمان برنامه ریزی فضایی،ضمن حفظ طرح قبلی محل سکونت فضای یک اتاق خواب اصلی و حمام را به دو اتاق خواب و یک حمام تبدیل کرده.

از آنجا که آپارتمان زندگی ، رویاها و خاطرات خانوادگی را در خود جای داده است ، مشتری امیدوار بود که آن را به یک خانه ایده آل تبدیل کند.

طراحان بر اساس لحن ساده و تند و تیز اولیه آن ، فضای آن را بازسازی کردند و در عین حال مجموعه های مشتری را نیز در آن گنجانیدند. آنها رنگهای قوسی و بافت سفید را روی سطوح داخلی اضافه کردند و سپس آن را صیقل دادند. رنگ سفید رنگ فضایی فضا را غنی می کند، اتاق نشیمن را که کمبود نور روز را درخشان می کند ، روشن می کند و باعث تداخل نور و سایه ها می شود.

قسمت سمت چپ در ورودی اتاق ناهار خوری است که باید از آشپزخانه نور قرض بگیرید. طراحان آشپزخانه را به خارج از باغ گسترش داده و آن را با سقف متشکل از یک قاب آلیاژ آلومینیومی و شیشه فوق العاده سفید شفاف ، یک کابینت آشپزخانه سفید و دیوارها در کاشی های میکرو کریستالی سفید پوشانده اند تا بتوان نور طبیعی بیشتری وارد کرد. آشپزخانه و اتاق غذاخوری سرزمین آشپزخانه که نور روز در آن می درخشد، سرنشینان قادر به دیدن غیرقابل مشاهده فضای سبز سرسبز در باغ هستند

در مورد اتاق نشیمن ، مشتری می خواست آن را یک مکان صمیمی برای اجتماع و گپ زدن خانواده کند، نه یک فضای خلوت که خانواده صرفاً تلویزیون را تماشا می کنند و تعامل ندارند. با توجه به این موضوع ، تیم طراحی یک میز طولانی در وسط اتاق نشیمن ترتیب داده و آن را با یک کاناپه پارچه ای به سبک کشور آمریکایی ، صندلی های چوب دستی سنتی و یک نیمکت چرمی محاصره کرده اند و این منطقه را برای نوشیدن چای ، صحبت ، خواندن یا فقط آرام بنشینید و اعضای خانواده را قادر کنید تا با روشی راحت و آرامش به یکدیگر نزدیک شوند.

علاوه بر این ، یک سکوی لاغر پایین در کنار دیوار در این منطقه یک نقاشی انتزاعی جمع آوری شده توسط مشتری را قرار می دهد. این تصویر صحنه هایی از یک بازار شلوغ را نشان می دهد که فضای زندگی را به فضا تزریق می کند. در خارج از درب مطالعه ، یک کابینت لاستیکی چوبی وجود دارد که مشتری از هند خریداری کرده است. نورهای متنوع آن ، فضایی عجیب و غریب و حس فراگیر بودن را به فضا می بخشد.

هر یک از اشیاء موجود در فضا داستان خاص خود را دارند اما در عین حال با یکدیگر سازگار هستند. لازم نیست آن موارد را با سبکهای خاصی تعریف کنید ، زیرا آنچه به آن نیاز دارند فضای فراگیر بودن است - یک خانه ایده آل جایی است که زندگی باز می گردد و رویاها شروع می شوند!